Czy strona www jest potrzebna?

internet

Internet jest dziś w każdym miejscu. Nawet tam gdzie zaledwie niedawno nam się nie śniło, że możemy go w nich używać. Jeszcze do niedawna dostęp do Internetu był swego rodzaju luksusem (przypominają mi się kolejki do komputerów podłączonych do sieci na uczelni paręnaście lat temu), obecnie mamy Wi-Fi, hot-spoty i Internet mobilny.

Kilka lat temu wizyta w sieci ograniczała się do paru godzin w kawiarni internetowej (ktoś wie gdzie zniknęły?) - wystarczało by posprawdzać maila, zerknąć na kilka witryn czy posiedzieć na czacie. Współcześnie, gdy Internet jest wszędzie i mało kto ma problemy z dostępem do niego ilość czasu poświęcanego na serfowanie w Internecie zdecydowanie wzrosła. Szukanie wiadomości na dowolny temat rozpoczyna i kończy się w sieci. Tymczasem prawie 25 procent krajowych firm nie ma nawet swojego serwisu www, jakby byli jeszcze tacy, którzy ufają w skuteczność książek telefonicznych. Strony www są jednym z kluczowych kanałów komunikacji.

Komu chce się jeszcze obdzwaniać paręnaście przedsiębiorstw żeby dowiedzieć się szczegółów na temat ich oferty jeżeli w Internecie można to zrobić efektywniej. Można by powiedzieć, że jeżeli nie ma Cię w sieci to dla większości ludzi jakbyś nie istniał.

Rzecz jasna znaczna ilość przedsiębiorstw zamieszcza swoje adresy oraz telefony w spisach internetowych, lecz na czym polega różnica od książki telefonicznej jeśli nie uzupełnia się tych danych o adres serwisu internetowego? Nawet jeśli ktoś znajdzie firmę w takim internetowym katalogu to mając do dyspozycji wpisy z uzupełnionym adresem strony www nie będzie się męczył dzwonieniem do przedsiębiorstwa, które adresu serwisu www nie podało.

Tak jak kiedyś oczywiste było, że przedsiębiorstwo nie może istnieć bez szyldu i numeru w książce telefonicznej, tak współcześnie pewne jest, że serwis www jest niezbędny dla większości przedsiębiorstw (z pominięciem lokalnych sklepów z drobnostkami czy drobnej gastronomii). Rzecz jasna sam fakt dysponowanie serwisem www nie zagwarantuje nagłego wzrostu liczby odbiorców, lecz jego brak raczej nie przysporzy przedsiębiorstwu takich, którzy zaczynają badać ofertę firmy w Internecie.

Niech za przykład posłuży biuro turystyczne. Kiedyś trzeba było odwiedzenie każdego biura podróży w danej miejscowości i uciążliwe porównywanie ofert. Obecnie mamy do wyboru szereg portali gdzie możemy sprawdzić oferty wielu biur podróży i paroma kliknięciami wykupić wycieczkę. Ci, którzy to przegapili już dawno przegrali.